Acta Univ. Bohem. Merid. 2005, 8(1):45-50 | DOI: 10.32725/acta.2005.008337

VNÍMÁNÍ ZNAČKY KLASA NA SPOTŘEBITELSKÉM TRHU POTRAVIN

Ladislav Skořepa1, Aleš Hes2
1 The College of European and Regional Studies in České Budějovice
2 Czech University of Life Sciences Prague

Autor příspěvku seznamuje s výsledky marketingového šetření vztahujícího se k propagaci českých výrobků na trhu potravin a se znalostí značky KlasA. Posláním této značky je podpora domácích, vysoce kvalitních zemědělských a potravinářských produktů. Šance domácích potravinářských výrobků u respondentů jsou hodnoceny z hlediska pocitu ohrožení světově šířenými zvířecími nákazami, vztahu kvalita - cena potravin a ochoty kupovat potraviny domácí provenience. Respondenti dva roky po vzniku této marketingové koncepce na MZe ve své většině neznají tuto značku, která má být klíčovým komunikačním symbolem při prodeji potravin domácího původu. Výsledky potvrzují řadu kritických názorů na nedostatečnou aktivitu zaměřenou na propagaci značky KlasA na spotřebitelském trhu potravin.

Keywords: značka KlasA, preference českých potravin

Perceiving KlasA brand of the food products on the buyers' market

The author of this contribution acquaints with marketing examination results, which relates to czech product promotion on the buyers' market with the KlasA brand knowledge . The function of this brand is to promote internal, high quality agricultural and food products. The chance of internal food products besides respondents are examined from the viewpoint of feeling danger world wide animal infection, food quality and price connection and willingness to buy food products of internal provenance. After two years of establishing this marketing conception on MZe, respondents still do not know this brand, which ought to be the key communicative symbol besides selling food of internal origin. The results still confirm range of critical opinions on deficient activity, focused on KlasA brand promotion on the buyers' market.

Keywords: KlasA brand, czech food preference

Published: September 11, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Skořepa, L., & Hes, A. (2005). Perceiving KlasA brand of the food products on the buyers' market. Acta Universitatis Bohemiae Meridionalis8(1), 45-50. doi: 10.32725/acta.2005.008
Download citation

References

  1. Statistika rodinných účtů. ČSÚ, 1995, 1996
  2. FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Grada Publishing a.s. Praha. Praha: 2003 ISBN, 80-247-0385-8, 158 s.
  3. KOVÁŘOVÁ, K., SAMEK, M., Komunikace se spotřebitelem o jakosti potravin. Marketing & komunikace časopis České marketingové společnosti, ročník XIV, 2003, MK ČR E 11218, Praha: 2003. s. 12-14, ISSN 1211-5622
  4. LEVIS, D., BRIDGER, D. Die neuen Konsumeten.Campus Frankfurt/Main, Frankfurt/Main: 2001, ISBN 3-593-36673-8
  5. PŘIBOVÁ, M., TESAR, G. Strategické řízení značky. Professional Publishing Praha. Praha: 2003. ISBN 80-86419-38-X, 250s.
  6. SKOŘEPA, L. a kol. Zpráva z marketingového výzkumu. Jednota s. d. České Budějovice, České Budějovice: 2003, 106 s.
  7. SKOŘEPA, L. a kol. Zpráva z marketingového výzkumu. Krahulík, a. s. 2001, České Budějovice: 2001, 48 s.
  8. SKOŘEPA, L. Významné faktory spotřebitelského chování na regionálním trhu potravin. Auspicia vědecký časopis VŠERS o.p.s. České Budějovice. České Budějovice: 2004. s.23-26, ISSN 1214-4967
  9. www.szif.cz

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.